Početna Red weekend! Vijesti Stil života Scena Zdravlje Biznis Zabava Nagradna igra
02.10.2010. u 18:45 sati
Blagotvorni učinak
Kafa čuva gene
Šoljica crne kafe dnevno može oslabiti oksidativna oštećenja DNA za nešto više od 12%, ako je suditi prema rezultatima nove, "pan-europske" studije.
Kafa čuva gene


Istraživači sa fakulteta u Beču i u Beogradu su uvjereni kako je reducirano stvaranje produkata oksidativnog stresa ovisno o promjenama u energetskom unosu / metabolizmu. Kako je metabolizam glukoze jedan od glavnih metaboličkih puteva, višak supstrata tj. povišene razine glukoze u krvi može dovesti do energetskog disbalansa. Već otprije uočen efekt crne kafe na smanjenu apsorpciju šećera iz probavnog sistema u krvotok, čini se da je posljedica utjecaja određenih komponenata iz zrna kafe. Ta bioaktivna komponenta jesu klorogene kiseline, a spadaju u porodicu polifenola. Osiguravajući 350 mg polifenola u jednoj šalici crne kafe, taj napitak postaje jednim od najbogatijih prirodnih izvora polifenola u zapadnjačkoj prehrani. Istraživanje provedeno na četrdesetak ispitanika koji su tokom pet dana pili po 500 mL crne kafe, pokazalo je signifikantan pad markera DNA-oštećenja.
(Velikakuhinja.com/Weekend.ba)

Bookmark and Share
Print

Najčitanije
Ostale vijesti
Vremenska prognoza

BanjaLuka
11°C 19°C

Bihac
9°C 16°C

Bugojno
9°C 16°C

Livno
7°C 15°C

Mostar
10°C 20°C

Sarajevo
10°C 18°C

Tuzla
12°C 19°C

Trebinje
11°C 20°C

Zenica
11°C 20°C
Anketa
Kupujete li na rasprodajama?
Da
Ne
Povremeno
Popularne pretrage